neděle 17. června 2012

Soví slet

Díky, že jste přišli. Máme nové stránky, tak Vás na ně nyní přesměrujeme...


Zabydlela se u nás jedna sova. A pak druhá a pak i třetí.:-) Soviček prostě není nikdy dost a tyhle budou navíc malými dárečky pro miminka, která se v našem okolí brzy narodí.  


Křidýlka mají šustivá a v hlavičce rolničku, aby pěkně zvonily.


Pokud byste si chtěli podobnou sovičku ušít taky, tak si zde můžete stáhnout střih
A tady je i velice stručný postup šití.
Co budeme potřebovat?
- Zbytky látek. Na tělíčko stačí 20 x 40cm a ostatní části už jsou jen kousíčky. 
- Filc na očička, nosánek a nožičky, ale můžete je našít i z jiné látky. 
- Kousek suchého zipu.
- Kousek fleesu na ouška.
- Výplň. (třeba polyesterové kuličky)
- Rolničku a šustivý igeliťák. 

Začínáme... 
1. Vystřihneme si všechny díly co jsou na střihu plus pásek na zavěšení 30 x 4cm.


2. Sešijeme si křidýlka. Položíme je lícem na sebe a nahoru ještě přidáme vrstvu šustivého pytlíku, aby pak byla křidýlka pěkně šustivá. Nesešíváme v rovném místě. Tudy pak protočíme křidýlka lícem ven.
Dále si připravíme šňůrku na zavěšení. Proužek látky si sežehlíme jako šikmý proužek. Začistíme i konce a našijeme na ně suchý zip.


3. Na přední díl našijeme masku pod očima, oči a zobáček.


4. Na přední díl si umístíme nožičky (na fotografii je dole vidět jak kousek trčí). A přišpendlíme spodní zesílení a přišijeme k tělíčku.




Zjistila jsem, že na žádné celkové fotografii není vidět spodní zesílení soviček a není tak vůbec zřejmé, jak zesílení na sovičce vypadá. Takže není divu, že některé z Vás, nevěděly co si se zesílením počít. :-)
Přidávám tedy ještě fotografie sovičky z boku a zespodu, ať je jasné, co je to zesílení vlastně zač.


5.  Na tělíčko přišpendlíme křidýlka, ouška a šňůrku na zavěšení, tak jak je vidět na fotografii.


6. Nachystaný "sendvič" přikryjeme zadním dílem a sešijeme. Ale pozor... Začneme šít pod křidýlkem, šijeme směrem nahoru a skončíme zase jen pod křidýlkem. Spodní část nesešíváme.


 7. Spodní část, kde je zesílení si sešijeme až teď. Hezky si tam ty švy srovnejte a šijeme. Ale ne celý obvod. Ve spodní části sovičky si necháme asi 5cm nesešitých na protočení a vycpání sovičky.


8. V místě, kde nám na rubu kouká kousek šňůrky na zavěšení přišijeme několika stehy rolničku. Sovičku protočíme lícem ven, naplníme a otvor zašijeme. A máme hotovo!

Ať Vám i Vašim dětem sovičky dělají radost. :-)
Bára

8 komentářů:

  1. Sovičky jsou nádherné!!! Mohla bych Tě poprosit o střih?

    OdpovědětVymazat
  2. Perfektní návod. Už mám v záložkách. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Sovu jsem zkusila a povedla se! Jako telicko jsem pouzila frote rucnik Haren z Ikea za par kacek;) Diky moc za navod!!! Sovy jsou krasne a svedla jsem je i ja - uplna zacatecnice...

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, díky za návod, sovičk je dokonalá. Zvládla jsem to po lítém boji i já, úplný začátečník. Ale chci se zeptat, je možné, že na fotce u popisu 4. bodu je špatně nandané to zesílení? Když jsem ho dala na "obličejovou" část sovy (jsem u toho moc nepřemýšlela, přiznávám :-) " tak když jsem to pak celé sešila, tak sovičce pod nohama čouhal kus látky :-D musela jsem to pak párat, ale i přes to sovička dopadla skvěle, díky moc za návod :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím přesně co myslíš Veroniko. Zesílení je mezi předním a zadním dílem. Díky tomu je sovička dole plochá a pěkně stojí. Koukám, že na fotkách hotových soviček to není nikde pořádně vidět, tak zkusím najít nějaké více z boku. Netuším, kde ti koukal kus látky, ale jsem ráda, že i přes párání máš ze sovičky radost.:-)

      Vymazat
    2. AHA! takže chápu to správně, že přední díl a zadní díl jsou přišité každé z jedné strany zesílení?? já totiž popravdě vůbec nepochopila, k čemu tam to zesílení je, našila jsem ho na přední díl a pak jsem přišila ten zadní k tomu přednímu :-D tak to pak jó :-) já to mám tím pádem ušité blbě, ale i tak je sovička super :) dělala jsem ji na charitativní dražbu, výtěžek za prodej sovičky půjde na dobré účely, tak snad poslouží :-)

      Vymazat
  5. moc děkuji za prima návod. Už máme doma dvě :-)
    Anita

    OdpovědětVymazat
  6. perfektní návod dík za inspiraci Libuše Kladno

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...