neděle 8. ledna 2012

Čepička třeba z trička

Díky, že jste přišli. Máme nové stránky, tak Vás na ně nyní přesměrujeme...

Jednou jsme narazili na supr čepičku. Krásně kryla ouška, držela tam kde měla a navíc i slušela. Pak jsme z ní vyrostli a už se mi nepodařilo podobnou "šikovnou", která by tak dobře pasovala sehnat. A tak jsem si řekla, že si zkusím nějakou takovou podobnou ušít. No chvíli trvalo, než jsem přišla na ten správný tvar, ale nakonec se myslím celkem povedla.


Postupně vznikla, kromě helmičkové verze ještě verze oušková, která sluší snad ještě více.


 Skvělé je, že na ušití čepiček se dají dobře zužitkovat různé staré trička, kterých je doma jistě dostatek a už byste je jinak stejně nevyužili. Můžete si tak ušít tenkou verzi pro letní větrné dny, ale i teplejší zimní verzi, třeba z fleecu.

Pokus se Vám nechce přemýšlet nad střihem a šít mnoho zkušebních verzí jako nám, můžete zavítat k nám do obchůdku na Fleru a koupit si tam již hotový a na dětech odzkoušený střih a podrobný fotonávod.
Přejeme hodně radosti při šití.

b.



Uspěchaná čepička
Praktické čepičky - dají se ušít ze zbytků úpletů, nenošených triček, jde to rychle a návod je skvělý. Už jsem jich několik šila – v obou variantách „helmička“ i „rohatka“. Měla jsem nový pruhovaný úplet a měli jsme jet na návštěvu k babičce. Skvělá kombinace pro nový model. Že bude tak nový, to jsem ještě netušila :o). Časový harmonogram úkolů před odjezdem se mi začínal hroutit a šití čepice se odsouvalo….. 
V noci jsem si řekla, že je to jenom chvilka, udělám vrrr, vrrr a bude čepička - rohatka. Tak jsem našla střih s postupem (ten však nebudu číst, jen až nebudu vědět), sedla, střihla, ušila. Až ráno, když jsem malé čepici zkoušela, jsem si všimla, že jsem špatně střihla – neměl tam být přední a zadní šev mezi rožky…..
Byla jsem tak rozzuřená, že jsem čepici hodila do kouta a odjeli jsme bez ní…. cestou jsem si říkala, že jsem koupila úplet, rozstříhala ho a nic z toho. Až když jsem přijela domů, koukla jsem na své nepovedené dílko, trochu upravila rožky a myslím, že model je nositelný. 

Poučení – nespěchat při šití, číst postup a vědět, že všechno hand made je Váš originál :o). 

d.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...